luni, 21 mai 2012

despre psihologia inversa

Psihologia inversă este o tehnică de convingere care folosește falsa susținere a unei credințe sau a unui comportament contrar celui susținut în prezent.
Această tehnică se bazează pe fenomenul psihologic al reacțiunii.
sursa Wikipedia 
in alta ordine de idei:  psihologia inversa am invatat -o  cu copilul meu....caruia ii ceream sa faca un lucru ,iar el facea invers decat vroiam eu...si atunci aplicam aceasta tehnica , ca un joc (ma gandesc,ca nu poti face acest lucru...iar el se ambitiona si-mi demonstra ca poate )...nu neg ca atunci cand a crescut ,facea si el acelasi joc cu mine.....iar dupa ce obtinea victoria, imi spunea razand: psihologia inversa actioneaza ....
aceasta functioneaza si la adulti ...atunci cand vrei sa-i faci pe cei din jur sa actioneze cum vrei tu..... pentru mine este o provocare si accept provocarile atat timp cat sunt constructive ,dar in momentul in care celalalt foloseste aceasta tehnica doar pentru a trage foloase sau a irita ,ramane de discutat.... sunt destul de atenta sa vad ca are un plan si  evit sa raspund provocarii ,iar daca cad in plasa imi voi invata lectia.... in principiu ,cine ma cunoaste foarte bine si stie ca sunt cat de cat inteligenta ,stie ca nu mai  pot sa fiu manipulata ...asa ca tot ce se intrepride in aceste scopuri ma lasa rece ....eu una nu ma joc cu viata nimanui si nici cu nervii nimanui....din pacate am remarcat ca se vrea a se face cate o victima ,dorind a  ,,depersonaliza,, si mai mult decat este ,ceea ce nu e bine .....ar fi corect sa se stie ca nu- ti poti bate joc de starea in care se afla un  om ....si doresc sa nu fiu provocata !!!stiti expresia: ,,ce nu te ucide ,te face mai puternic,,? e o tampenie...daca vreti va arat cicatricile lasate ...
cam atat pentru azi ...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu