marți, 1 noiembrie 2011

festin cu pastrama ,must si carnaciori

m- am trezit pe la 6,am uitat ce -am visat ;o sa ma bantuie flashuri..de ceva vreme ma trezesc prea de dimineata ,chiar inaintea sotului ...trecand peste momentele zilei  ,azi ne-am hotarat sa sarbatorim si noi  toamna ..asa in stilul nostru ..simplu si frumos ..deci,pentru ca este toamna ,soare cu "dinti "si o atmosfera placuta in jurul nostru , am hotarat sa marcam momentul cu amicii nostrii cu  niste tuica ,pastrama ,must ,carnaciori....am aruncat pastrama pe gratar impreunata cu carnaciorii afumati ....mamaliga ,muraturi ..yami yami.!..azi am depasit caloriile cu mult :)dar a fost minunat ..
maine o zi cam grea ..dar facem fata 
o vizitam pe nasa  ,ma duc sa vad ce se intampla cu contractul de la renel ,ca vad ca nu se sinchisesc sa sune ,pe la administratie ...luam masa la mama ...etc
in rest totul este k .. inchei cu :  aroma de must te- mbie la masa 
                                               te-nfrupta cu pastrama,zacusca ,placinta de casa....

acum despre morrie...despre care nu am scris nimic ,am tot amanat..  o carte care mi- a placut foarte mult ..morrie un profesor care preda lectii despre viata ,un om care a vrut pana la sfarsitul vietii sa traiasca frumos inconjurat de iubire
romanul este impartit  in subiecte de discutii : regrete ,moarte ,frica,batranete ,lacomie,familie ,societate ,iertare ..etc ,in fiecare marti fostul student cu care isi petrece fiecare zi de marti, pleaca acasa cu o lectie invatata..acest morrie  isi pastreaza zambetul si voia buna pana in ultima zi ...era bucuros ca are o moarte lenta ,pentru ca numai asa isi putea lua ramas bun de la persoanele dragi ...  

cateva citate ( la care  dau copy paste )
Accepta ca poti sa faci unele lucruri si ca nu poti sa faci unele lucruri" 
"Accepta ca trecutul e trecut, fara sa-l negi sau sa-l discreditezi" 
"Invata sa te ierti pe tine si pe ceilalti" 
"Sa nu crezi niciodata ca e prea tarziu sa te implici" 

Tensiunea contrariilor? 
Viata este un sir lung de miscari inainte si inapoi. Vrei sa faci ceva, dar esti obligat sa faci altceva. Ceva te raneste, desi stii ca n-ar trebui. Iei anumite lucruri de bune, chiar daca stii ca n-ar trebui sa iei nimic de bun. Tensiunea contrariilor, ca atunci cand tragi de un elastic. Si cei mai multi dintre noi traim undeva la mijloc. 


- Cu totii stim ca o sa murim, dar nimeni nu o crede....Daca am crede-o, am face lucrurile cu totul altfel... 
- Deci incercam sa ne pacalim pe noi insine in privinta mortii.. 
- Da. Dar exista si o abordare mai buna. Sa stii ca o sa mori si sa fii pregatit in orice moment. E mai bine asa. In felul acesta poti fi mai implicat in viata ta, in timp ce traiesti. 
- Cum poti sa fii pregatit sa mori? 
- Facand ceea ce fac budistii. In fiecare zi, pune-ti pe umar o mica pasare care sa intrebe: Azi e ziua? Sunt pregatit? Fac tot ce trebuie sa fac? Sunt omul care vreau sa fiu? 


Daca ai asculta ceea ce iti spune pasarea de pe umar, daca ai accepta ca poti muri oricand – atunci s-ar putea sa nu mai fii atat de ambitios.. 


- Pe oriunde am fost in viata mea, am intalnit numai oameni care asteptau sa mai inhate ceva nou. O masina noua. O bucata de pamant. Cea mai noua jucarie. Si apoi voiau sa-ti povesteasca despre ea: “Ghici ce mi-am luat? Ghici ce mi-am luat?” 
Stii cum am interpretat eu asta? Ca oamenii aceia erau atat de insetati de dragoste, incat 
acceptau si substitute. Alergau cu bratele deschise spre lucrurile materiale si se asteptau 
sa fie imbratisati la randu-le. Dar nu tine niciodata. Nu poti inlocui dragostea cu lucruri 
materiale, nici tandretea, nici blandetea, nici macar camaraderia. 




 Ceea ce fac acum este sa ma detasez de experienta...Invata sa te detasezi...Stii ce spun budistii? Nu te agata de lucruri, pentru ca toate sunt trecatoare....Dar detasarea nu inseamna ca nu lasi experienta sa te patrunda. Dimpotriva, o lasi sa te patrunda pe de-a-ntregul. In felul acesta poti sa o lasi in urma. 
- Nu inteleg. 
- Sa luam orice emotie – dragostea pentru o femeie sau suferinta pentru cineva drag sau boala prin care trec eu, spaima sau durerea provocate de o maladie mortala. Daca nu-ti traiesti emotiile pana la capat – daca nu-ti dai voie sa le experimentezi pe deplin -, nu vei reusi niciodata sa te detasezi, vei fi intotdeauna prea ocupat sa-ti fie frica. Frica de durere, ti-e teama de suferinta. Ti-e teama de vulnerabilitatea pe care o implica dagostea. Dar aruncandu-te in aceste emotii, permitandu-ti sa te scufunzi in ele, pana la capat, pana peste cap, traieste experientele acestea la maximum si complet. Stii ce este suferinta. Si abia apoi poti spune: “Da, am trait emotia asta. O recunosc. Acum trebuie sa ma detasez de ea pentru o clipa.” 


7 comentarii:

  1. Buna dimineata iubire , ma surprinzi in mod placut in fiecare zi , acum incerci sa ma faci sa ma apuc de citit prin recomandarea acestei carti , inteleg ca te-a captivat si sper sa ma apuc de ea . Din ce mi-ai spus chiar e o lectie de viata , de cum sa iubim ce avem , de acceptarea noastra si a altora , de bine si rau dragoste si ura , te iubi mamelu . Cat despre festivitatea de intrare in toamna , am cam depasit calul cu papa , bauturica si ora de desfasurare , ne-am iesit din schema dar ma surprind de fiecare data acesti amici , niste oameni simpli dar muncitori si binevoitori fara interes , doar niste oameni . Sincer , cu parere de rau o sa ma rup de zona asta , e atat de bine si frumos , pacat ca nu avem motivatie financiara sa ramanem aici , nu am mostenit si noi acolo o mica bogatie sa traim linistiti in acest colt de rai , copii , sper ca sunt aranjati si cu siguranta acest colt ne intinereste , eu ma simt bine bine in ambianta de aici , cu vecinii care ma surprind in fiecare zi , Marioara care acum o descopar ca fiind o femeie altfel de cum se spunea , o femeie plina de energie , de vorbe de duh cateodata si destul de energica si muncitoare pentru varsta ei , dar asta e , vine vantul schimbarii dar cu siguranta , in primavara , echipa cu care am vorbit cand au venit aici la masuratori , o sa ne faca cuibusorul nostru si atunci sa vezi trai de taran autentic pe perioada de vara mai ales daca ne iese un anumit lucru , sa ai o zi placuta azi !!!

    RăspundețiȘtergere
  2. De 2 ore tot citesc , pe blog , pe EU CU MINE si nu ma satur , uite ce am gasit la tin pe EU CU MINE :
    O reputaţie bună este obţinută prin multe fapte bune şi pierdută printr-o singură faptă rea" ( Francis Jeffery )

    RăspundețiȘtergere
  3. vreau si eu la voi....ai zis ca ajungi in bucuresti ...m -a intrebat laura de tine...pup

    RăspundețiȘtergere
  4. Mi-ar place sa citesc si eu cartea!Imi spui titlul si autorul?Felicitari pentru blog!

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna, Marti cu Morrie- Mitch Albom .
    Multumesc si bine ai venit la mine ....

    RăspundețiȘtergere
  6. narci,poate cand vin la ikeea..dar mai este pana atunci..pupa pe laura

    RăspundețiȘtergere