luni, 17 octombrie 2011

soricelul

azi ,fiind duminica nu am facut mare lucru ...dar ,asteptand sa vina mama soacra de la biserica  am zis ca nu e o tragedie daca mai impachetez cateva tablouri ,boluri etc..  ce -as lua la ploiesti in casa 6 .si tot facand eu trierea in bucatarie ,mi- am adus aminnte ca am bagat sub scara 3covorase gata spalate ...zic: sa le iau ! 

le iau si ruland la ele ...numai ca aud zgomote de sub scara ...ce sa fie? ...timida ma duc spre usa  (care era deschisa ) si ce vad... ceva gri ,care misca ,destul de maricel  si am zis eu pufos....trantesc usa...fug si strig la sot ...avem soricel sub scara !... o eternitate mi s-a parut ca a durat pana a venit din beci...agale, sotul meu a venit deja pregatit cu capcana ...taie salamul ..pune salamul ...zic: deschide  usa  usor ...el ma bombanea ..ti -a zis oana sa tragi usile dupa tine ..ti- am zis si eu ....cu degetele intepenite, asteptam momentul ....deschide usa si aud : de cand sta  jimmy inchis aici?
dar povestea nu se termina aici... a venit si mama de la doamne doamne,ne- am ospatat...am baut...ne- am simtit bine...mama ,care e foarteeee strangatoare din fire ...zice: hai ca  ma duc dupa nuci ...(ieri fusei cu dansa ...m -am urzicat ,am alunecat,m- am aplecat de zeci de ori dupa fiecare nucusoara ...si asa am strans 2-3 galeti ,cred....plus ce- a mai strans dan cu ceva zile in urma ,tot la rugamintea mamei ) asa ca am lasat o sa mearga singurica ...am stat ..am stat... da cate nuci mai poate gasi de ieri pana azi? ...intr-un tarziu imi spune sotul(care este racit) ma duc sa vad daca mai respira mama ....e! lasa ...ma duc eu ..am luat o pe sus ..ca nu se mai putea ...tot strangea ..ca stai ca bate vantul si ne mai trimite cate o nuca ...in fine ajung pe terasa cu sacosa doldora ..si aud : stai! am vazut un soricel ...e ,nu se poate.. iar? ...mama : poate am vazut  o umbra...ce umbra nene! ...era un chit chit mic si negru.....strig : avem soricel pe terasa! ....sotul sceptic...i -am dat cizmele de cauciuc... stiam ca sunt o arma buna  pentru asa ceva... l-a prins pana la urma ...
cu mana...bleh

3 comentarii:

  1. mi-am prins urechile pana am reusit sa dau comment:)))
    ai ramas neschimbata...mi-a placut ce-am citit.
    imi este dor de orele care le-am petrecut in facultate, de mica gasca din aula ...de emotiile din primii doi ani .

    RăspundețiȘtergere
  2. ce bine ca nu i am vazut io...felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  3. Albul...ce culoare pura...ningeee/fulgi de zapada se astern pe strada...ninge...si se acopera totul de un alb imaculat.Dar intr-o zi se va otpi patura sub care au stat amortite toate cele si iarsi va sa vina vremuri de primavara, vara, toamna-pan' la iarna viitoare...ciclicitatea naturii si a lucrurilor

    RăspundețiȘtergere